Lunam et Lupus

2014-02-18
20:47:53

Sink or Swim

Dagens kraftansträngning, tenta i allmän- och organisk kemi. Men tydligen var det inte meningen att jag skulle skriva någon tenta...
Möts av en strålande sol och någon minusgrad när jag öppnar dörren på morgonen så första tanken blir ju självklart att hade jag varit hemma kunde jag varit ute och ridit vid den tiden. Tydligen ville gudarna att jag skulle bestraffas för denna tanke. Vänder mig mot cyklarna och vem har punktering på bakdäcket om inte jag.. whoho! -.-
För att hinna i tid till tentan får jag trots det slänga mig på cykeln och plåga stackarn i riktning mot skolan. Hinner inte alltför långt innan det förbaskade stödet bestämmer sig för att krångla, viker sig uppåt och låser fast pedalen. Tålmodigt får jag hoppa av och "milt" sparka till den lite så att jag kan fortsätta cykla (kan tilläggas att jag då började få upp flåset en aning). Några hundra meter från skolan bestämmer sig stödet för att försöka smita från mig och skramlar sig loss från cykeln. Det är ju bara att vända tillbaka och få fatt i rymlingen. Med stödet i säkert förvar i cykelkorgen kommer jag äntligen fram till skolan. För skojs skull lånar jag skolans cykelpump och fyller bakdäcket. Man kan ju hoppas på lite tur så att luften bara gått ur helt enkelt. 
Sitter sedan på den roliga tentan i några timmar och får väl en liten del gjort i alla fall (omtenta nästa med andra ord!), min goda macka lyckas jag i alla fall med att få i mig. När jag kommer ut samlas åter alla olyckskorpar runt mig och kraxar glatt när jag upptäcker att jag inte har någon luft i bakdäcket. Så denna vecka blir det till att promenera till skolan. Resten av eftermiddagen ägnades åt labrapportskrivande och youtube. 
Energinivån är inte hög när jag sitter här och eftersom sängens dragningskraft har ökat i styrka den här veckan så kryper jag snart ner under mitt varma duntäcke!
 
Over and Out!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: