Lunam et Lupus

2014-02-17
19:35:26

Twisted Every Way

Så nu sitter jag här och inser att det jag skrev i första inlägget slog in snabbare än jag trodde, motivationen till att skriva här slockande på två röda. Yippie, känslan satt verkligen fin fint.. Nu i alla fall har jag återfått lite av min motivation och ska försöka få ihop ett läsvärt inlägg. 
Under tiden som gått har det inte hänt så jätte mycket, skolan har rullat på med föreläsningar och laborationer (där man måste använda sin ytterst fina labrock). Dock var jag ju iväg på Rally Sweden för ett par helger sen. Temperaturen var ovanligt hög vilket innebar en del regn, kanske inte det mysigaste när man står mitt ute i skogen och ska stå där resten av dagen. Fick se en massa duktiga förare och självklart kartläsare som tog sig runt på de värmländska småvägarna med gruset sprutande om däcken då isvägar var en bristvara. Kom hem sliten på lördag kvällen med kläder som luktade ungefär som om jag tillbringat helgen i ett rökrum. Förra veckan rullade också på lugnt, utförde någon tråkigt laboration och satt på ytterligare några föreläsningar. 
På fredagen slutade vi vid lunch så blev ett tidigt tåg hemåt men självklart fortsatte SJ att köra på sin princip att man aldrig ska följa tidtabellen och vara i tid. Denna gången var vi dock bara en halvtimma sena så det är ju i alla fall en liten förbättring. Heja SJ!
Helgen har tillbringats på den plats jag trivs bäst, nämligen i stallet. Då är det inte tal om att ha någon sovmorgon. Upp klockan 06 som vanligt, ut och göra iordning hästen för att rida ner till stallet (tar ca 10min). Jobba där nere under förmiddagen och inse under mockningen att praktikanterna som varit där har varit lite slarviga. Mockningen brukar vara klar vid 11.00 men då mockade jag klart sista boxen ca 12.20.. Tur att jag inte var ensam i stallet för då hade jag nog stått där än.. Efter det gjorde vi en avvikelse från den vanliga westernträning och la in ett pass med hoppning då min kompis hade med sin andra häst som inte tränas i western. Vi red en rolig liten bana där vi lyckades klämma in både studs och galoppombyten. Roligt, roligt tyckte både vi och hästarna. I kombinationen vi byggde upp stannade det bakre hindret på 1m när vi avslutade. Riktigt stolt över lilla hästen som skötte sig hela tiden trots att hon var väldigt uppspelt och inte hade hoppat på ett bra tag. Själv var jag dock en aning ringrostig och de sista gångerna på det höga hindret tog jag några av landningarna med knäna, vilket kanske inte var det smartaste.. I alla fall var vi nöjda och när jag kom hem på kvällen fick den andra hästen gå ett longeringspass på åkern hemma i den härliga blåsten och regnet. Efteråt åkte jag tillbaka ner till westernstallet fast denna gången blev det en visit in i boningshuset där halva natten spenderades med min kompis och en hög med (tränings) westernfilmer. Tänkte att vi skulle bli riktigt inspirerade inför tävlingssäsongen som snart drar igång men blev motsatsen. När man själv har en häst som har svårt med det mesta så ser man hur tränarna rider allt så perfekt på hästar som både är mycket yngre och har ridits en väldigt kort tid, det är rent sagt deprimerande.. Men jag vet i alla fall hur det kan bli när jag sedan skaffar en häst med förutsättningarna ;)
På söndagen var det uppstigning vid 06 igen men då körde jag på en lite mer effektiv stil och longerade min ena häst innan jag cyklade till westernstallet. Väl där väntade stalltjänst och nu var det lättmockade boxar som väntade ;) När vi var klara cyklade jag direkt hem och hjälpte mamma att göra iordning den andra hästen efter en uteritt i busvädret. Allt för att göra det så smidigt som möjligt eftersom vi skulle på kalas därefter för att fira min kusin. Så den kvällen rullade på med onyttig fika och en massa tjöt.
 
Idag har jag åkt tillbaka till min enkla studentbostad och varit i skolan och pluggat en liten stund inför tentan i kemi som vi ska ha imorgon. Inte taggad ett dugg då jag fattar ungefär hälften... Jaja en mumsig Ben & Jerry's har höjt humöret en aning så nu blir det sängen för att kolla på One Piece*!
 
Over and Out!
 
                                                                         * japansk anime (mycket roande!)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: