Lunam et Lupus

2014-06-13
22:25:44

Friday the 13th

Nu har det blivit ett oplanerat uppehåll igen som jag ber om ursäkt för. I skrivande stund har jag haft sommarlov i precis en vecka och det känns för j*vla skönt rent ut sagt. Inget plugg eller tankar på att behöva boka jobbiga tågresor varje vecka. Lovet har börjat lite lagom lugnt med ridning av Olivia endast då Mettis ena framben fortfarande är svullet och jag inte vill riskera något. Har bestämt att hon ska få stå till söndag så får jag se hur hon ser ut på måndag och då kanske börja skritta henne lite lätt. Hon verkar vara på bättringsvägen för det ser ut som om svullnaden gått ner en aning och hon är inte lika gallig och öm i benet. 
Olivia har haft varierande träning den här veckan med ordentliga ridpass varvat med avslappnande uteritter i skog och mark. Det känns verkligen att det var ett tag sen vi tog tag i träningen för hon har blivit en aning stel och har lite svårt för att lyssna på ryttaren när denne ber om något. Men det är väl bara att bita ihop och hålla humöret på topp, någon gång kommer det ju bli bättre. 
I söndags var jag iväg hos en föredetta klasskompis från gymnasiet och hjälpte henne att motionera sin häst. Ett nätt travar sto på 13år, alltså like gammal som Mettis. Jag har ridit henne en gång innan och jag måste säga att hon har utvecklats otroligt mycke sen förra gången. Nu funkade galopperna ordentligt och det gick faktiskt att få hästen att böja sig och följa ledande tygeltag. Me happy! Testade även att hoppa några skutt, trots lite feltolkningar och osäkerhet tog hon sig över de flesta gångerna så jag var nöjd. 
Har tagit mig an ett litet roligt uppdrag som sträcker sig från idag och två veckor framåt ungefär. Min ena tränare har bett mig och min kompis (och numera granne :D) att rida hennes två tävlingshästar under denna perioden. Visst vi ska bara skritta ut på dem men det är ändå väldigt roligt att få rida välskolade hästar för en gång skull :) mina är ju inte precis det, inte än i alla fall. Nej nu blir det sängen, imorgon ska jag upp och fara ner till westernstallet för att hjälpa till där lite. Efter det blir det en ridtur tillsammans med min kompis och därefter ska Olivia motioneras. 
 
Over and Out!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: