Lunam et Lupus

2014-05-25
21:47:43

Sleepless

Helgen har varit fylld av stress och en massa svettande i värmen. Att det måste vara så varmt när man ska springa runt och fixa saker överallt *suck* I alla fall åkte jag hem i torsdags och självklart på grund av värmen gick inte tågen som de skulle så det var kaos inne på Stockholm centralstation... och mitt i detta står jag och är på jätte glatt humör..eller inte. Efter mycket om och men kom i alla fall tåget och jag kom hem endast en halvtimman senare än planerat. Fredagen tillbringades i stallet. Ridningen av båda pollarna och därefter duscha dem ordentligt inför träningstävlingen på lördagen. Efter det skulle all utrustning putsas och med två startande hästar så blir det en del. Vilket som så tog allt ungefär hela dagen med en avvikelse när vi åkte in till stan för att handla foder till hästarna, för det måste de ju ha ;)
På lördagen var jag uppe vid 6 tiden och fodrade hästarna, vid 7 körde jag ner all min utrustning till stallet där tävlingen skulle vara. Smidigt när tävlingen är i grannstallet. Innan klockan slog åtta red jag iväg på Mettis med Olivia som handhäst och efter en del skyggningar för osynliga monster i buskarna kom vi ner till stallet. Timmen där på spenderades med att skura hovar, ben och borsta hästarna för att göra dem redo. Var riktigt nöjd med resultatet. 
Själva tävlingsdelen gick väl sådär enligt mig själv. Det var flera stycken som kom fram och sa att Mettis hade utvecklats jätte mycket men eftersom jag rider henne så ofta blir det att jag glömmer hur hon var förra året när jag tävlade och jämför istället med träningarna och där är hon ju självklart bättre. Första klassen som jag startade för dagen var trail open med Mettis. Blev en första placering där men vi hade kunnat få högre poäng om Mettis hade lyssnat på mig. I nästa klass som var trail walk&trot startade jag båda hästarna. Mettis kom på en 8:e plats och Olivia på en 6:e. Det förklarar rätt bra hur fokuserad Mettis var när tillochmed Olivia "pansarvagn" Fager lyckas slå henne... Därefter red jag western horsemanship på Mettis som slutade med en 9:e plats, hon var helt okontrollerbar och spänd som en fiolsträng. Nästa klass var nog favoriten för dagen, nämligen pleasure open. Egentligen den tråkigaste klassen jag vet om så därför hade jag och en kompis bestämt oss för att busa lite med våran ena tränare som även var domare för dagen. Så in på banan kom jag med Olivia, iklädd full dressyr utrustning. (bild kommer komma från detta). Hon bar vita bandage, knoppad och flätad man, dressyrsadel och sitt vanliga träns. Själv red jag i kavaj, vita ridbyxor och mina gaiters. Min kompis kom med full montéutrustning på sin häst och sig själv. De flesta tappade hakan när vi kom in och det mesta blev kaos, men Olivia skötte sig som en gud. Gick i korrekt form nästan hela klassen och gjorde klockrena galoppfattningar. Sjukt stolk över henne eftersom vi inte tränat dressyr på evigheter :D Jag och min kompis slutade på en delad 3:e plats med kommentaren fel utrustning och svårt att bedöma x) Därefter bytte vi tillbaka till seriös ridning och Mettis fick en 6:e placering i western riding walk&trot klassen och där började jag bli nöjd med henne. Sista klassen var reining novice men där var båda så trötta att koncentrationen dalade, blev där en 4:e placering. Tror att anledningen till att Mettis var så rörig var att hon visste att Olivia var där någonstans så nästa gång blir det bara Mettis som får följa med eller så får jag ta ner dem en i taget och gömma Olivia någonstans så Mettis inte får syn på henne. 
Var hemme vid 6 tiden på kvällen och väl hemme joinade jag släktträffen som höll på hemma på gården. Var sjukt trött hela kvällen men göll mig vaken till tolv tiden, sen var jag helt slut. Idag gick jag upp vid sju och beställde tågbiljett för att sedan åka upp hit. Så nu sitter jag på mitt rum och planerar redan för att få åka hem redan imon igen x) väldigt kort vecka blir det. Nej nu blir det sängen, fortfarande trött och seg.
 
Over and Out!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: