Lunam et Lupus

2014-08-15
11:52:27

All Summer Long

Oj vad länge sen det var jag skrev sist. Hela sommaren har i princip passerat och jag har bara njutit av lugnet hemma på gården. Om man ska sammanfatta sommaren lite snabbt så har jag mest varit hemma. I juli blev det en trip till Falkenberg och wheels & wings. Dagen innan jag skulle dit kom jag upp från hästarna och hittar hunden med uppsvullet ansikte. Blev akutkörning in till djursjukhuset där han blev inlagd för rusningar på hjärtat och gavs serum då det visade sig vara ett ormbett (som jag hade misstänkt innan jag åkte). Dagen efter fick jag hämta ut han och vi drog iväg till Falkenberg. 
Mettis har varit svullen i sitt ena framben sen slutet av maj och har därför inte kunnat tränas på hela sommaren. Bara mysiga skritturer och tömkörningsrundor. Istället har jag börjat träna Olivia mer ordentligt och har ridit några pass för min tränare med henne. Går super vissa pass och käpprakt åt skogen andra gånger. Så blir nog inga tävlingar för min del det här året, förutom kanske någon träningstävling. 
Kan ju också säga att jag i sommar haft 4 hästar hemma på markerna. En av mina kompisar har haft sina båda travare hos mig så det har blivit mycket träning tillsammans. 
 
Idag har jag varit hos tandläkaren och man svimmar nästan när man ser priserna, kanske dags att fundera på en sån där försäkring. Medan man ändå var inne i byn passade jag på att hälsa på farmor och farfar vilket alltid är lika trevligt :)
Ikväll blir det träning i ridhuset och imorgon ska jag iväg som hästskötare på en mindre tävling. Blir nästan första gången jag åker till tävling när jag inte själv ska tävla x)
 
Over and Out!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: