Lunam et Lupus

2014-03-12
19:25:08

Sick and Tired

Ännu en gång har jag lyckats tappa intresset för att skriva. Kan erkänna att tanken på att skriva ett inlägg dykt upp i huvudet för att sedan försvinna lika fort och ersättas av något annat. För tillfället är jag egentligen inte alls på humör för att skriva något alls då jag dragit på mig en dunderförkylning som får huvudet att verka fyllt med bly. Men eftersom jag inte känner för att vakna klockan tre inatt så får jag tvinga mig ifrån sängen ett tag till. 
Dagen har rullat på med föreläsningar under förmiddagen varvat med akuta turer till toaletten med rinnande näsa. Suck för hemska förkylningar! Turen är i alla fall lite på min sida då jag får åka hem redan imorgon efter en laboration på eftermiddagen så bli en långhelg. I mitt fall betyder det inte vila utan jobb och en massa ridning på pigga pollar. När man ändå har tid kanske man skulle höra om det finns några inom vänkretsen som vill ha hjälp med sina pollar nu under helgen. Detta då jag finner två hästar lite om man har en hel dag på sig att rida :)
 
Hoppas även att jag inte är den enda som glädjs över det fina vår vädret som dragit in över oss :D denna underbara vår med sina lite kyliga morrnar och klara soluppgångar! Finns det en härligare årstid egentligen!? För motionens skull har jag börjat gå en runda varje morgon vid sex tiden, vilket även är bra för att rensa huvudet en aning. Får nog erkänna att jag hellre hade varit ute och ridit i soluppgången men att promenera är nästan lika mysigt. 
Förhoppningsvis ska jag komma ihåg att vara lite mera aktiv på att skriva här men att lova något är svårt. Så är det att vara tankspridd och lat.
 
Nehe nu blir det ett par alvedon och sen ska jag göra sängen sällskap. Hoppas på ett icke värkande huvud när jag vaknar imorgon och en näsa som inte rinner hela tiden!
 
Over and out!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: