Lunam et Lupus

2014-05-20
14:58:48

Goin Shoppin

Tisdagar är nog nästan värre än måndagar, allt känns segt och det är jätte långt kvar till helgen. Men vi har i alla fall fått tillbaka det fina vädret så jag kunde gå i t-shirt och kort byxor på min promenad i morse och då var klockan inte mer än strax efter 6. Under förmiddagen har jag suttit och lyssnat på fortsatta föreläsningar om metabolism. Jag kan inte säga att jag tycker det är intressant men idag gick det i alla fall att lyssna på.  
Nu under eftermiddagen blir det nog en sväng till Willys för att köpa smör vilket jag lyckades missa igår när jag var där... Detta betyder att jag måste sätta mig på cykeln och ta mig uppför den hemska mördarbacken på vägen dit = inte så lockande. Skulle även behöva plugga lite eftersom vi har tenta om några veckor så kommer väl bli tvungen att sätta mig med det en stund. Inte nog med det så har vi seminarie på torsdag och tills dess ska jag ha svarat på en bunt med frågor om just metabolism m.m. 
Men just nu sitter jag och kollar genom bilder från förra årets tävlingssäsong och förundras fortfarande över att jag har kunnat vara ute och tävla med Mettis. Hade någon sagt det till mig när jag först träffade henne hade jag trott att de var helt bakom flötet för läskigare häst hade jag inte stött på innan. Efter att jag såg henne slänga av sin förra ägare sa jag till och med att jag aldrig skulle sätta mig på den hästen, och vad gör jag nu om inte är ute och tävlar på just denna galna polla. Hon är helt enkelt den häst som jag har lärt mig mest utav och hon kommer alltid vara min älskade polla, oersättlig och unik. 
 
Over and Out!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: