Lunam et Lupus

2014-05-19
22:16:12

Pouring Rain

Dagen som började så bra med solsken och värme slutade i spöregn vilket jag fick veta av redan på lunchen när jag skulle cykla hem för att käka. Kan inte precis säga att min tunna tygjacka stod emot något regn alls. Så dyngsur men ändå nöjd kom jag tillbaka till mitt rum för att inse att jag inte hade tagit fram något i frysen som jag kunde äta. I dessa situationer får jag tacka min älskade pyttipanna som är så smidig att laga till. Kommer nog alltid att vara min back-up mat när hjärnan inte riktigt hänger med på morgonkvisten.
Idag kanske det dock var mitt eget fel då jag satt uppe igår kväll till halv tolv tiden för att skicka in en anmälan till GOWR's westerntävling som är om ett par veckor. *Suck* så mycket jobb för att få in en liten anmälan till två klasser. Bestämde mig för att starta Mettis i Trail E och Western Horsemanship E för det är två klasser som jag känner mig trygg med  och min häst ska även tävla dagen innan. Men den egentliga anledningen till att jag endast anmälde mig till två av klasserna var för att det är ett tag fram till tävlingen och vad som helst kan hända med hästen. Utan veterinärintyg kan man heller inte få tillbaka anmälningsavgiften om hästen blir skadad så vill inte ta riken att bli av med så mycket pengar. Eventuellt blir det istället några efteranmälningar när vi kommer på plats. 
 
Nu under kvällen passade jag också på att anmäla mig och Mettis till HCWR's tävling The May´n Event. Där vet jag säkert att jag kan efteranmäla mig på plats utan extra kostnad så blev bara anmälan i förväg till en klass, nämligen Trail D. Det är verkligen något med trailen. Tror det är för att både jag och hästen tycker om att snirkla oss runt hindren och jag behöver inte ta i henne lika mycket för det är inte så långa sträckor mellan hindren. För en häst som är så okoncentrerad som hon är blir det en massa hjärngympa så hon blir inte lika framåt som hon brukar. Sen njuter jag ju självklart av de andra klasserna också där man får koncentrera sig på andra saker som t.ex sitsen eller att få pollan att stoppa utan några inslag av trav mellan galoppen och stoppen. 
 
Nej nu blir det nog sängen. Kan behövas efter en dag full med gruppdiskussioner om glykolys och fettsyror. 
 
Over and Out!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: