Lunam et Lupus

2014-09-09
22:23:14

Shooting Range

Ännu en dag i skolan och den lika chill som de tidigare. Om vi inte börjar göra lite mer i skolan kommer jag bli alldeles för lat och van vid att inte gå upp förän 7 på morgonen. Aja baja! På torsdag kommer vi i alla fall att gå mellan 9 och 16 så det blir väl en av våra första ordentliga dagar. Efter det hade jag tänkt gå på ett möte som anordnas av skolans friståene jaktklubb. Var med på "prao" hos klubben idag och vi var ute på en skjutbana och sköt lite lerduvor. Härligt, härligt tänkte ju jag som verkligen behöver träna på min kassa anläggning med hagelvapnet. Tror min hjärna har kasserat alla minnen från jägarexamen tiden av hur man ska göra korrekta anläggningar så allt flackar och far. Pappas tips var att ställa mig hemma på mitt rum och torrträna. Då gör man så att man siktar på listerna i taket samtidigt som du tar upp och lägger an. Sen gör man så fram och tillbaka, på så sätt får man en stadig anläggning utan att doppa pipan varje gång. Mycket praktiskt om man till exempel ska skjuta skeet där duvorna flyger hejvilt.
Jag sköt två så kallade serier där vi sköt 6 skott varje gång mot enkel duva som kastades ifrån oss. Första omgången gick väl sådär och jag träffade väl en duva vill jag minnas men andra serien hörde jag någonstans i bakhuvudet pappas röst att när man skjuter duvor måste man ha lite jävlar anamma. Så taggade till lite extra och träffade alla 6 skotten, var verkligen länge sen man gjorde en sådan bedrift. Det bådar gott inför KM som kommer senare i höst.
Helst håller jag till på älgbanan och slipar på formen inför älgjakten men har redan nu sett att jag har ett obligatoriskt moment på tisdagen under älgvecken. Besviken är det minsta man kan säga så får försöka hitta något kryphål så jag kan vara med och jaga den veckan i alla fall. Har man ett brinnande intresse för jakt och gemenskapen runt den så har man och då är det inte mycket som kan stå i vägen ;) 
Imorgon blir det endast två timmar i skolan och senare på eftermiddagen ska jag vara med på ett litet jippo för de nya studenterna i skolan. Professor Bananas will go bananas på campus! x) Hoppas på att det blir roligt så jag och min banankumpan ska på puben efteråt.
Nej nu blir det sängen med min jobbiga förkylning som hemsöker mig vid alla olämpliga tillfällen..
 
Over and Out!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: