Lunam et Lupus

2014-08-18
19:29:00

All this rain

Åter en massa hemskt regn! Morgonen började väl bra, fick ju i alla fall inget regn på mig när jag gick med hunden. Men när det var dags att börja motionera hästarna öppnade sig himlen. 
Först ut var Olivia med ett pass i våran sand klätterbacke. Självklart började regnet vräka ner precis när vi kom fram och det tog inte lång tid innan det rann om oss. Jag hade i alla fall regnrock och mina långa chaps på mig men Olivia fick stå ut med att bli blöt. Tror hon förlät mig när hon fick en varm dusch efteråt ^^ Efter en paus med god lunch fortsatte jag med Mettis. Eftersom hon börjat trötta på alla upprepade skrittrundor sadlade jag på med westernutrustningen och tränade lite i en kvart ute på åkern utanför ladugården. Genast blev hon på bättre humör och även jag när hon gjorde allt jag bad henne om och lyssnade på hjälperna :D vad skönt att veta att hon fortfarande kommer ihåg allt och att hon trots överskottsenergi hela tiden försöker :) så efteråt blev det extra godis och lite mys pyssel. 
Snart är det dags att gå ut och kvällfodra pollarna och imorgon ska jag testa den nya termometern mamma köpte åt mig idag. Tänkte tempa hästarna varje morgon där här veckan för att få fram deras individuella temp så jag lättare vet när de har feber :)
 
Lägger också upp första bilden här på bloggen som blir på Mettis efter dagens westernpass idag. Enjoy:) 
 
Over and Out!
 
 
Kommentar:
2014-08-19 @ 09:44:13
#1: Sandra

Haha I found you ;)

Svar: Suck, gick inte att hålla hemlig längre x)
Marre

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: